Webdesign brukes til å forme utseende og opplevelsen av en nettside. De fleste brukere tar dette for gitt. Det er først når brukere møter på en dårlig strukturert og lite brukervennlig nettside at de reagerer. Så hvordan kan vi unngå at brukere får en negativ opplevelse? Og hvordan kan vi isteden bruke webdesign til å tiltrekke oppmerksomheten deres og gi de en best mulig brukeropplevelse?

Når kunder kommer til oss for tjenester innenfor webdesign ønsker vi å produsere et sluttprodukt som er hva kunden vil ha og hva de fleste brukere ønsker og forventer av en nettside. Vi vil derfor alltid komme med tips og innspill dersom vi ser potensielle forbedringspunkter.

Tall fra SSB viser at 89% som benytter seg av internett i Norge bruker mobil. Likevel møter brukere stadig på nettsider som er dårlig tilpasset mobil, eller ikke er tilpasset i det hele tatt. Vi sikter mot å skape gode resultater på nettsidene til kundene våre, og lager nettsidene med kompatibilitet for mobile enheter.

Å få trafikk på en nettside er en ting, men hva får brukerne til å bli? Dersom nettsiden er uoversiktlig, lite brukervennlig og tar lang tid til å lastes inn vil de fleste klikke seg vekk. Dette er en av flere faktorer vi tar høyde for når vi designer websider.

Dette er noe av problematikken vi forutser og forhindrer når vi lager nettsider.

Ønsker du å vite hva vi har gjort for andre kunder? Kontakt oss gjerne slik at vi kan ta det over en kopp kaffe eller to.

Kilder: https://www.ssb.no/statbank/table/12349/tableViewLayout1/