Sosiale Medier

Facebook

Omtrent 3,4 millioner av befolkningen i Norge har en bruker på Facebook. 78 % av disse bruker plattformen daglig. Fordelen med Facebook er all informasjonen forbrukerne legger igjen om seg selv. Dette fører til segmenteringsmuligheter og forenkler annonseringen samt merkevarebyggingen til bedrifter.

Publikum

På Facebook finnes det så mange forskjellige måter å målrette seg på at det kan bli for omfattende og komplisert for noen. Vi ønsker å hjelpe deg med å dra nytte av det brede utvalget av muligheter ved å velge riktig form av annonsering samt å treffe de riktige personene som betyr noe for din bedrift.

Optimalisering

Med de gode mulighetene for segmentering og effektiv måling av resultater, har vi muligheten til å optimalisere pågående kampanjer og annonser. Vi overvåker kontinuerlig slik at vi kan forbedre målrettingen, innholdet og kostnadene.

Instagram

Instagram er også en effektiv annonseplattform. Her befinner omtrent 50 % av nordmenn seg. Plattformen har sine egne unike fordeler da det foregår gjennom visuelt innhold. Bedrifter kan her skape verdi for kundene sine samt styrke merkevaren sin. Som en del av Facebooks nettverk, kan Instagram koordineres med kampanjene i Facebook for å enkelt nå ut til brukere med de samme segmenterings mulighetene.

Snapchat

Etter at Snapchat ble utviklet av en gruppe studenter i 2011, har appen utviklet seg i stormfart. Det er en av de enkleste plattformene hvor man kan dele øyeblikk fra hverdagen. I dag befinner 2,6 millioner nordmenn seg på Snapchat hvor mesteparten av disse er relativt unge.

91% av kvinner i alderen 18-29 år har en Snapchat-konto
80% av menn i alderen 18-29 år har en Snapchat-konto

Det siste året har Snapchat innført pixler på deres annonseadministrasjonen som gjør det mulig å spore alle hendelser og handlinger brukere foretar seg.

Kilder: Ipsos. (2019, 26. april). Ipsos SoMe-tracker Q1’19. Hentet fra: https://www.ipsos.com/nb-no/ipsos-some-tracker-q119

LinkedIn

Linkedin ble lansert i 2003 og er verdens største profesjonelle nettverk med flere millioner brukere her hver dag. I Norge har Linkedin rundt 1,2 millioner brukere. Plattformen blir ofte sett på som en elektronisk CV, og brukes til å samle forretningsforbindelser og profesjonelle kontakter. Oppsettet for annonsene er nokså likt som ho Google og Facebook ved at man kan arbeide med forskjellige nivåer av kampanjen. Utformingen er derimot annerledes, og for mange kan annonseadministrasjonen til LinkedIn være litt forvirrende og innviklet.

Kilde: https://www.ipsos.com/nb-no/ipsos-some-tracker-q119

Hvordan kan vi hjelpe?

Teft for å finne nye kunder som ligner på deres eksisterende kunder.
Vet hvordan vi planlegger, optimaliserer og evaluerer kampanjer for at vi sammen kan oppnå gode resultater
Bistår med rådgivning da vi ønsker at din bedrift skal lykkes
Vi er et team av kreative, nysgjerrige nerder som digger å jobbe med Facebook-annonsering.

Trenger du hjelp til markedsføring på sosiale medier?
Ta kontakt