I Norge er omtrent 3,4 millioner av befolkningen på Facebook og ca. 78 % av disse er på Facebook daglig. Fordelen Facebook tilbyr er all den informasjonen forbrukerne legger til om seg selv, i tillegg til hva de liker, leser, klikker på og hvor de befinner seg. Med all den informasjonen, blir Facebook en stadig viktigere kanal for annonsering og merkevarebygging for bedrifter da det tilbyr avanserte segmenteringsmuligheter.

Facebook er et hav av målrettingsmuligheter, og for noen kan det bli for omfattende og komplisert. Kanskje er det bare for tidkrevende å gjøre selv. Vi ønsker å hjelpe deg med å dra nytte av et bredt utvalg av muligheter ved å velge riktig Facebook-annonseringsform for å treffe de riktige personene som betyr noe for din bedrift.

Med de gode segmenteringsmulighetene og falkeblikk for å effektivt måle resultater, gir det oss muligheten til å optimalisere pågående kampanjer og annonser. Vi følger med slik at vi kan forbedre målrettingen, innholdet og kostnadseffektivisere.

Som Facebook er Instagram enda et effektivt annonseplattform, hvor ca. 50 % av nordmenn befinner seg. Instagram har sine egne unike fordeler da det er et visuelt sosialt medium hvor bedrifter kan underholde brukere og styrke sin merkevare. Som en del av Facebooks nettverk, kan Instagram koordineres med kampanjene i Facebook for å enkelt nå ut til brukere med de samme segmenterings mulighetene.

Siden Snapchat ble utviklet av en gruppe studenter i 2011, har appen utviklet seg i stormfart. Snapchat er en av de enkleste sosiale mediene å dele øyeblikk på og med en god brukervennlighet. I dag er 2,6 millioner nordmenn på Snapchat, hvor 55% av disse er kvinner og 45% er menn. Snapchat er den nest mest brukte SoMe-kanalen etter Facebook i Norge, og de fleste brukerne er relativt unge:

  • 91% av kvinner i alderen 18-29 år har en Snapchat-konto
  • 80% av menn i alderen 18-29 år har en Snapchat-konto

Med andre ord, denne plattformen når ut til svært mange i en attraktiv målgruppe. Det siste året har Snapchat innført pixler på deres annonseadministrasjonen som muliggjør å spore alle hendelser og handlinger brukere foretar seg. Dette gjør Snapchat til et medium med et hav av muligheter av forskjellige kampanjetyper.

Kilder:
Ipsos. (2019, 26. april). Ipsos SoMe-tracker Q1’19. Hentet fra: https://www.ipsos.com/nb-no/ipsos-some-tracker-q119

Linkedin ble lansert i 2003 og er verdens største profesjonelle nettverk med flere millioner brukere her hver dag. Bare i Norge har Linkedin rundt 1,2 millioner brukere. Flesteparten er menn med 58%, og 42% er kvinner. Plattformen blir ofte sett på som en elektronisk CV, og brukes til å samle forretningsforbindelser og profesjonelle kontakter.Annonseoppsettet her ganske likt som Google og Facebook, på den måten at man jobber på forskjellige nivåer av kampanjen. Selv om de har likt oppsett, er utformingen naturligvis annerledes, og for mange kan annonseadministrasjonen til LinkedIn være litt forvirrende og innviklet i starten. Denne LinkedIn passer best for aktører som skal rekruttere eller nå de som jobber i B2B-markedet.
 
  • Teft for å finne nye kunder som ligner på deres eksisterende kunder.
  • Vet hvordan vi planlegger, optimaliserer og evaluerer kampanjer for at vi sammen kan oppnå gode resultater
  • Bistår med rådgivning for vi ønsker at din bedrift skal lykkes
  • Vi er et team av kreative, nysgjerrige nerder som digger å jobbe med Facebook-annonsering.