Google Annonsering

Søkord

Søkeord er nok den mest essensielle formen for annonsering. Det gjøres flere milliarder søk på Google hver dag, og for at potensielle kunder skal finne veien til din bedrift er det nødvendig at søkeordene er riktig satt opp.

Dynamisk søkord

Med dynamiske søkeord er det Google som står for mesteparten av jobben. Det vil si at Google analyserer din webside og “lærer” seg hva siden handler om, hvilke produkter og tjenester du tilbyr o.l. Med dynamiske søkeannonser blir annonsene dine målrettet mot søk på bakgrunn av innholdet på nettstedet ditt.

Display

Display, eller banner-annonsering, er den visuelle annonseringsløsningen til Google. Google Displaynettverk når ut til 90 % av Internett-brukere i hele verden, på flere millioner nettsteder, nyhetssider, blogger og Google-nettsteder som Gmail og YouTube.

Video

YouTube er den største video-plattformen i verden. Kun i Norge er det over 1,8 millioner profiler.  YouTube kan også anvendes uten profil, og vi ser at 3,1 millioner nordmenn bruker YouTube. Her kan man nå ut med både korte og lengre video-annonser målrettet mot ditt publikum.

Google Shopping

Google Shopping ads gjør det mulig å profilere produkter direkte til potensielle kunder i det øyeblikket de søker etter det eller tilsvarende produkter. Dette korter ned tiden fra vurdering til besluttning.

Retargeting

Med retargeting har vi muligheten til å annonsere mot de som allerede har besøkt nettsiden din. Man kan se på det som en påminnelse om hva man har sett på, og kanskje benytte muligheten til å gi et intensiv for å komme tilbake. Denne funksjonen kan spisses og konfigureres til å gjøre en rekke handlindlinger som kan styrke din tilstedeværelse i markedet.

App

Dette er også en plattform hvor du har muligheten til å nå ditt publikum. Med App-kampanje kan du markedsføre iOS- eller Android-appen din på Google Søk, YouTube, i Google Play m.m og oppfordre målgruppen til å laste ned appen din.

Vi har alle fått reklame i postkassen fra en eller annen gang i tiden. Den digitale transformasjonen har nå nesten overtatt denne formen for markedsføring. Før var kanskje disse annonsene til bryderi og irritasjonsfaktor fordi vi visste det var reklame og det var ikke sikkert det angikk oss heller. I den digitale verden er det ikke lenger slik. Vi har nå mulighet til å bygge en hel kundereise basert på digital kommunikasjon og e-post.

 

Trenger du hjelp med Google annonsering?
Ta kontakt