Søkord

Søkeord er nok den mest essensielle formen for annonsering for bedrifter. Det gjøres flere milliarder søk på Google hver dag, og for at potensielle kunder skal finne veien til din bedrift er det essensielt at søkeordene er riktig satt opp.

Dynamisk søkord

Med dynamiske søkord er det Google som står for mesteparten av jobben. Det vil si at Google saumfarer din webside og “lærer” seg hva siden handler om, produkter og tjenester og lignende. Med dynamiske søkeannonser blir annonsene dine målrettet mot søk på bakgrunn av innhold på nettstedet ditt.

Display

Display, eller banner annonsering er den visuelle annonseringsløsningen til Google. Her kan vi treffe kunder som surfer rundt på nettet, ser på YouTube, sjekker sin Gmail eller bruker mobil apper. Google Displaynettverk når ut til 90 % av Internett-brukere i hele verden, på flere millioner nettsteder, nyhetssider, blogger og Google-nettsteder som Gmail og YouTube.

Video

YouTube er den største videoplatformen i verden. Bare i Norge har over 1,8 millioner profiler. 57% av disse er menn og 43% kvinner. YouTube kan også bruker uten profil og vi ser at 3,1 millioner nordmenn bruker YouTube. Her kan du nå ut med korte eller lengre video annonser målrettet mot ditt publikum. Med YouTube har du muligheten til å nå til svært mange, og best av alt er at du bare betaler når de viser interesse.

Google Shopping

Google Shopping ads muliggjør å profilere produkter direkte til potensielle kunder i det øyeblikket de søker etter det eller tilsvarende produkter. Dette korter ned tiden fra vurdering til besluttning og du har enda en mulighet til å vise frem produktet til mennesker som aktivt søker etter det du leverer.

Retargeting

Med retargeting har vi muligheten til å annonsere mot personer som har besøkt nettstedet ditt. Man kan se på det som en påminnelse om hva man har sett på, og kanskje benytte muligheten til å gi et intensiv for å komme tilbake. Denne funksjonen kan spisses og konfigureres til å gjøre en rekke handlindlinger som kan styrke din tilstedeværelse i markedet.

App

Smart telefon er noe de fleste har i dag. De fleste har også en del apper installert som brukes daglig. Dette er også en plattform hvor du har muligheten til å nå ditt publikum. Med App-kampanje kan du markedsføre iOS- eller Android-appen din på Google Søk, YouTube, i Google Play og mange andre steder.