E-post Markedsføring

Marketing Automation

Å handle på nettet trenger ikke å være upersonlig. Man kan samle inn data om hva kunden ser etter, hva kunden heter, hvor kunden befinner seg, alder osv. Med denne dataen kan man “trigge” forskjellige utsendelser med det riktige innholdet til den riktige tiden for at kunden skal handle. Slike kundereiser kan bygges med Marketing Automasjon.

Forlatt handlekurv (Abandoned Shopping Cart)

Ved å sende en påminnelse til kundene som forlater handlekurven oppstår muligheten til å vinne kunden tilbake til butikken din, samt en mulighet til å opprette kommunikasjon.

Visste du at over 76 % av alle som besøker en nettside legger produkter i handlekurven, men forlater siden? Med en slik påminnelse har du mulighet til å hjelpe kunden med å fullføre kjøpet, samt påvirke en kunde du vet er i kjøpsmodus.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev er den mest kostnadseffektive kanalen innen markedsføring. Her har man muligheten til å bygge opp en stor følgerbase av både eksisterende og potensielle kunder samt opprette kommunikasjon med disse i form av nyhetsbrev. I dagens marked handler det om å være relevant og sende riktig budskap til rett tid. Med riktig bruk av nyhetsbrev kan man effektivt øke lojalitet og kundetilfredshet.

 

Trenger du hjelp med markedsføring via e-post?
Ta kontakt