Kjemper for idésterk, tydelig kommunikasjon med fokus på oppmerksomhet, aksept og respons. Tekstforfatter, idémaker, kreativ leder og markedsrådgiver med 30+ års erfaring fra flere hundre virksomheter i alle bransjer og sektorer - norske og internasjonale.
Publisert:
08 sep, 2022
Kampen om oppmerksomheten har aldri vært større enn den er på Facebook i dag. Det betyr at du er nødt til å ha et budskap som skiller seg ut for at kampanjen din skal bli lagt merke til av målgruppen. Det finnes to måter du kan skille deg ut på: enten ved selve budskapet eller ved måten den presenteres på – kreative kampanjer som gir oppmerksomhet. Dette bør du passe på når du skal lage gode kampanjer:
Hva vet du om menneskene i målgruppen din? Hvordan lever de sine liv, og hva er viktig for dem? Hvilke meninger har de og hva er det de liker/misliker? Jo mer du vet og forstår om målgruppen din, desto enklere er det å lage kampanjer og kommunikasjon som interesserer og engasjerer dem.
Hva ønsker du å si til de som befinner seg i målgruppen din? Hva er grunnen til at ditt budskap er interessant for målgruppen?
Menneskene i målgruppa er opptatt av seg og sitt, ikke av deg. Hvordan skal du formidle budskapet ditt slik at kampanjene blir mer lagt merke til, likt og mottar mer respons fra målgruppen din?
Du må, ideelt sett, treffe menneskene i målgruppen der de er på et tidspunkt hvor de er mottagelig for budskapet ditt. Hvilke medier skal du bruke? Når skal du kommunisere? Media Performance samarbeider gjerne med den partneren du i dag benytter som reklamebyrå eller kommunikasjonsrådgiver. Dersom du ikke har en fast partner, anbefaler vi Reklamebyrået Lien (som inngår i Trendheim sammen med oss). Reklamebyrået Lien leverer kommunikasjonsrådgivning, relevante, kreative kampanjer og content. Med lang erfaring i konsistent merkevarebygging, og CRM – kombinert med en inngående forståelse for digital kommunikasjon og sosiale medier – leverer byrået kampanjer som skaper oppmerksomhet og engasjement til fornuftige priser.
Ønsker du kreative kampanjer som gir respons?
Ta kontakt med oss her!