Kjemper for idésterk, tydelig kommunikasjon med fokus på oppmerksomhet, aksept og respons. Tekstforfatter, idémaker, kreativ leder og markedsrådgiver med 30+ års erfaring fra flere hundre virksomheter i alle bransjer og sektorer - norske og internasjonale.
Publisert:
08 sep, 2022
Å engasjere målgruppen din er viktig for at interessen rundt merkevaren og profilen din skal holdes oppe. Det finnes mange forskjellige muligheter og taktikker for å oppnå engasjement, og vi har kommet med noen taktikker som vi ønsker å dele videre. Slik booster du engasjement og salg via Snapchat:
Dette er en fin taktikk når man er ute etter å motivere følgerne til å samhandle med kampanjen din. På Snapchat går denne taktikken litt automatisk ettersom at bildene forsvinner etter en viss tidsperiode. Dette gir en følelse av at man er nødt til å handle nå.
Lag innhold som utnytter denne hastverken til å motivere følgerne dine til å handle for å oppnå resultater og høyere engasjement. Eks: annonser et salg, spesielle tilbud, eksklusivt innhold
Gjennomfør en test for å se hvordan innholdet presterer. Send en privat Snap til en av følgerne dine for å måle deres engasjement. Dette lar deg teste innhold før det deles med alle følgerne.
Snapchat handler om åpenhet. Bildene er ikke like fine og redigerte som de er på Facebook og Instagram. De er tatt i øyeblikket og redigert på en morsom måte før det blir delt. Plattformen er mer uformell og morsom enn andre plattformer. Hvis frem merkevaren din og dens personlighet, og ikke tenk på at bildene må være perfekte.
Ved å ta i bruk både bilder og videoer holder følgerne på interessen og engasjementet. Bilder er lette å redigere og raske å se gjennom, mens videoer er dynamiske og levende.
Du kan ta i bruk bilder og videoer for å fortelle en historie over flere innlegg, noe som kan både skape engasjement og interesse. Dette kan føre til at seerne følger med og venter spent på neste del av historien.
Les også hvordan man kan oppnå suksess med Snapchat!