Falck Veihjelp

Utfordring:

Tjenesten Falck Veihjelp tilbyr (bilredning) er inkludert i de fleste bilforsikringer for nyere kjøretøy. Selskapet møter i tillegg tøff direkte konkurranse fra andre bilbergingsselskaper.

Liten tro på digital mf grunnet lavt salg/konvertering i forrige kampanje (med annen samarbeidspartner).

 

Slik tenkte MP
Effekt = budskap x spredning.

 

Budskap:

Folk i bil er alltid på vei til noe. Et havari/motorstopp medfører at du ikke kommer frem i tide, med mindre du får hjelp. Med kommunikasjonskonseptet Falck redder dagen ga vi oss selv en plattform som fristilte oss med tanke på idéer til enkeltelementer. Vi hadde mer fokus på å lage kommunikasjon tilpasset FB og Insta enn på den faktiske tjenesten (bilredning).

 

Spredning (performance).

Vi brukte film og konkurranser for å skape engasjement og trafikk, noe som identifiserte en større målgruppe som igjen førte til høyere salg/konvertering.

 

Annonser

Dette er noen av annonsene som ble publisert på FB og insta. Performance-arbeidet vårt førte til løpende endringer og ulike prioriteringer underveis i kampanjen for å optimalisere effektene.

 

Resultat

Etter avtale med oppdragsgiver har vi fått lov til å opplyse om at salgsøkningen via digitale kanaler i kampanjens første måned (mai 2020) var på 387% sammenlignet med samme periode forrige år. Øvrige resultater er konfidensielle.

"De har en imponerende kompetanse på digital markedsføring, de er lette å få tak i og de er dyktige pedagoger – vi lærer mye gjennom samarbeidet. Når det gjelder kommunikasjonsstrategi og idékreativitet, så har vi blitt overrasket over artige, nye og relevante innfallsvinkler som også gjør jobben i forhold til spredning og konvertering. Jeg, og resten av teamet hos Falck Veihjelp, gir Media Performance vår beste anbefaling."

Yvonne Riddervold
Marketing Manager
Falck Veihjelp as