Meta er dømt, GDPR-lovene skjerpes

Vi vet hvor dette ender. Og at det haster å komme dit.

Meta er dømt, GDPR-lovene skjerpes

Vi vet hvor dette ender. Og at det haster å komme dit.

Manuel Flores
Performance Leder Arbeidende styreleder
Av
Manuel Flores
Performance Leder Arbeidende styreleder

Norsk og europeisk personvernlovgivning og -praksis er i ferd med å gi oss den digitale versjonen av Nei til reklame-klistremerket på postkassen. 

Som annonsør har du to valg, hvor det ene er å holde deg like innenfor lover og regler etterhvert som de skjerpes. Vi anbefaler i stedet å opptre som om “Nei til adressert digital reklame” allerede er innført. 

Den som endrer umiddelbart vil få et forretningsmessig forsprang på de som sleper beina etter seg. For det blir ikke lettere å få folk til å registrere seg om et par år, når absolutt alt og alle ber om det.

Consent is king

Godt synlige poengterte annonser som overrasker, vekker interesse og engasjerer nok til å gi lenkeklikk. Merkevarebygging. Dette virker kjent og kjært for fagarbeidere med noen års erfaring. Når du ikke lenger kan finne de som er interessert i bil, bank eller treningstøy, må du gjøre alt du kan for at de finner deg. Være så interessant at folk vil registrere seg og be om å bli holdt informert. Merk må være, ikke bare fremstå, interessant. Det stiller krav til konsept, innhold og hvordan det presenteres.

1: Sjekk, eventuelt justér forretningsidéen.

2: Kommunikasjonsstrategi og -konsept, er du tydelig og tilstrekkelig forskjellig fra konkurrentene? Interessant nok til å være viktig for kundene?

3: Hjemmeside og landingssider, selvskryt eller nyttig informasjonskilde? Noe du bør forandre på av innhold, design og i kundereisen?

4: Annonsering. Budskap og idéer som overrasker, begeistrer og engasjerer? Som samtidig er relevant (mulig å huske ift deg som avsender) og bygd på et konsept som har noen års holdbarhet?

Så kan det selvsagt hende at GDPR-lovgivning og -praksis ikke blir fullt så streng, at det fremdeles vil være noen gode databaserte seleksjonsmuligheter igjen når paragrafstøvet legger seg. I så fall har du endt opp med å lage en super og selvforsterkende digital tilstedeværelse som begeistrer, holder på gamle - og skaffer deg nye - kunder og følgere. Jeg klarer ikke å se noe galt i det.

Ønsker du et møte hvor du får konkrete råd fra våre eksperter på digital markedsføring? Ta kontakt i skjemaet under.

ROI på 1300%!

"A/B-testing av budskap, tilbud, målgrupper og timing gir oss stigende ROI og et svært godt beslutningsunderlag med tanke på prediksjon av effekter og budsjettallokering. I vårt tette samarbeid med Media Performance har vi full kontroll på utgifter og inntekter. Det beste testresultatet til nå er en ROI på 1300% over en periode på fire uker. Det er vi selvsagt godt fornøyd med!"
Daglig leder
Frogner House Hotels & Apartments
Kontakt media performance i dag

Ta kontakt for å se hva vi kan gjøre for deg!

Bedriften/Virksomhetens navn
E-post
Melding
Takk for henvendelsen!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Aktuell innsikt.