Hva skjer når et økt antall visninger, engasjement og lenkeklikk gir flere besøk? Gjennomsnittlig tid brukt på nettsiden/i butikken synker og fluktfrekvensen øker. Er det en digital naturlov eller kan vi gjøre noe med det?
Turistene kommer, handelsstanden øker omsetningen, overnattingsbedriftene og restaurantene har jevnt, økende belegg året rundt… Dette kan være historien om et tettsted i Norge, men hvordan kommer vi dit?
2023-hjernen løser litt flere og mer komplekse oppgaver, men nedarvede instinkter styrer og påvirker vår – målgruppens – oppmerksomhet. Du kommer ikke langt med et interessant budskap eller en state-of-the-art kundereise uten.
Vi anbefaler at du utvikler en kommunikasjonsstrategi (ta utgangspunkt i eksisterende, gjør den digital) og et -konsept som er tydelig nok til å fungere på flater hvor oppmerksomheten er lav.
Oppskriften på å lykkes digitalt er enklere enn du tror:
Riktig budskap, riktig målgruppe, riktig tid. Old school. Riktig plattform og effektmåling hører også med.
Guide til bedre innholdsmarkedsføring i 2023 Guide til bedre innholdsmarkedsføring i 2023. Det er kunder, målgruppa […]
Markedsføring inkludert annonsering og konsulentbruk er som hvilken som helst annen investering; du ønsker størst mulig avkastning. Her er noen tips og kriterier du kan bruke når du skal velge byrå:
Det er mange som forsikrer kunder og omverdenen om at det er business as usual. Men det er det ikke. Business har aldri vært mer unusual enn nå. Dette er markedsføring i krisetider.
Konkurranseregler på Facebook Lik, men ikke del – Konkurranseregler på Facebook Bryter du reglene så kan […]
Bygda som trodde den kunne få til alt Bygda som trodde den kunne få til alt […]
Julekalender som bygger merkevarer Tid for julekalender som engasjerer og bygger merkevarer Folk og målgrupper elsker […]
Her er foredragene! Her er foredragene fra forrige gang! Takk for at du deltok på vårt […]
Lær å lykkes med digital markedsføring Media Performance inviterer til et praktisk frokostseminar på Vestlia Resort. […]
Influencer-markedsføring En influencer er en sosial profil med mange følgere, som ofte har oppmerksomheten, og muligheten […]
Slik booster du engasjement via Snapchat Å engasjere målgruppen din er viktig for at interessen rundt merkevaren […]
Uttrykk og forkortelser innenfor digital markedsføring Det benyttes mange ukjente uttrykk og forkortelser innenfor digital markedsføring […]
Unngå feil ved annonsering på Instagram Flere og flere markedsførere annonserer på Instagram for å nå […]
4 steg for å oppnå suksess med Snapchat 4 steg for å oppnå suksess på Snapchat […]
Nettsider i fare for å svartelistes. Google øker kravet til sikkerhet på nettsider Google har […]
GDPR – Fra kaos til kontroll GDPR kan virke stort og uoversiktlig. Vi i Media Performance […]
Video til Facebook? Dette bør du vite Det er video som gjelder når du skal nå […]
Kreative kampanjer som gir respons Kampen om oppmerksomheten har aldri vært større enn den er på […]
Mange misliker reklame på Facebook – hva gjør vi med det? Det vrimler av sponset innhold, […]
Byrå og kundemottak for Argus Syn De beste øyelegene, optikerne og sykepleierne skal bruke tiden sin […]
48 tekster om asfalt 48 tekster om asfalt Med et definert geografisk arbeidsfelt og god – […]
Digital synlighet og medlemsrekruttering Den tradisjonelle, papirbaserte DM-en leverer ikke like bra, medlemsmassen blir stadig eldre […]