Gratis frokostseminar 22. mars
kl 08.30-11.30

Synkende svarprosent, færre medlemmer?

Digital rekruttering for medlemsorganisasjoner

Synlighet, trafikk, engasjement, lenkeklikk og konvertering. Performance, kunstig intelligens, maskinlæring, chat og optimalisering. Piksler og GDPR.

Markedsføringsbegrepene anno 2023 kan få oss til å tro at vi lever i en kaldere, mer kynisk og maskinell verden hvor vi ingen lenger bryr seg. Det stemmer heldigvis ikke. Folk bryr seg om andre, har empati, støtter, melder seg inn i og står opp for viktige formål – som aldri før. Det har bare blitt litt vanskeligere å få oppmerksomhet.

Verden, og da særlig medielandskap og -vaner, er i rask endring. Vi er flyktige og vi bytter sømløst mellom plattformer og medier. Målgruppas oppmerksomhet er nesten ikke målbar og synkende i sosiale medier – det er et problem vi kan og må løse.

De viktigste sammenhengene i digital markedsføring er heldigvis ganske få og relativt enkle. Her er noen:

  • Digital kommunikasjonsstrategi
    • merkevarebygging
    • målgruppebygging
    • hypoteser (plattform, virkemidler, budsjettfordeling)
    • A/B-testing av alle variabler
  • Løsning for datalagring (GDPR).
  • Analyser, nye hypoteser og nye A/B-tester
  • Digitale arbeidsverktøy

Et av lyspunktene i digital markedsføring er nettopp de raske endringene; det betyr også at en virksomhet som karakteriserer seg selv som “cirka middels” kan omskapes til en digital ledestjerne i løpet av få uker.

Og det uten å bruke gangetabellen på markedsføringsbudsjettet.

Med vårt frokostseminar, spesielt tilpasset medlemsorganisasjoner, ønsker vi å gi deg tips og praktiske verktøy slik at du blir inspirert og får med deg ny kunnskap.

Media Performance (2016) er et norskeid reklamebyrå med spisskompetanse innen digital markedsføring. Vi leverer – og måler effektene av – digital strategi, kreativ produksjon av film, foto, tekst/storytelling og annet innhold, reklamekampanjer, google/SEO-optimalisering, nettsider/nettbutikker, kundereiser, rådgivning og kurs/seminarer.

 

Har du et konkret spørsmål/noe du lurer på spesifikt om din organisasjon og digitale muligheter? Snakk med oss etter seminaret.

HVOR?

 

ekspertene

Du møter disse

Manuel Flores

Arbeidene styreleder /Head of Performance

Manuel har utviklet digitale strategier, kundereiser og performance for en rekke oppdragsgivere siden 2009. Har erfaring med ulike prosjekter for ideelle organisasjoner, blant annet som kursholder/rådgiver for Uloba, som leverandør av performancearbeid til Årets Varmeste Dag og som digitalt ansvarlig for MPs arbeid med LHL. Mye brukt som foredragsholder.

Torkel Lien

Kreativ Leder / Tekstforfatter

Torkel har fokus på kommunikasjonsstrategi, kreativitet og tekst – digitale kampanjer og virkemidler som gir umiddelbare resultater og samtidig bygger/forsterker merkevarer og avsenderidentitet. Har jobbet som rådgiver/tekstforfatter for flere titalls humanitære, ideelle og medlemsorganisasjoner.

Hannah Ljøstad

Digitalrådgiver

Hannah, som er seminarets konferansier, har godt blikk for samspillet i det digitale økosystemet. Hun har bakgrunn fra video- og innholdsproduksjon, og jobber i vårt kryssfaglige kreativ-/performance team for å sikre at korte og langsiktige mål følges opp på de digitale flatene.

Ruben Ropstad

Daglig Leder / Innholdsprodusent

Ruben er vår excel-dropout, han hoppet av en lovende corporate revisorkarriere for å følge sin drøm og utvikle sine kreative evner innen foto, film og innholdsproduksjon. Få enkle tekniske tips om hva og hvordan du kan publisere foto og film for å oppnå bedre eksponering og effekt på ulike plattformer.

Påmelding – begrenset antall!

 
Vi ønsker at seminaret skal bli relevant og tilpasset, slik at du opplever å få gode råd og tips som du kan bruke i din arbeidshverdag. Derfor setter vi grensen ved 10 organisasjoner; til gjengjeld kan hver stille med inntil 3 deltakere.







    Kontaktperson *



    PROGRAM:

    08.00
    Frokost

    08.30
    Digital strategi

    Målgrupper og medievaner i sosiale medier
    Premisser for å lykkes digitalt

    09.15
    Forretningsmodeller og konseptutvikling

    Kampanjer og aksjoner
     Hvordan utvikle digitale konsepter
    Hvorfor gamle suksessformler ikke virker digitalt
    Fra faste til flyktige givere
    Spissing av budskap

    10.00
    Case: Hjertekampen – LHL

    OPPGAVEN:
    Lykkes digitalt og nå en yngre målgruppe
    Hvordan vi engasjerte og registrerte 40.000 nye deltakere
    Hvordan konseptet spiller sammen med øvrige LHL- aktiviteter

    10.45
    Oppsummering og spørsmål

    11.00-11.30
    SPEED DATE – book tid allerede nå!

    Møt våre eksperter, få innspill og tips til å løse dine utfordringer med strategi, konsept, budskap og/eller spredning. Fire fra oss gir 5×15 minutter til en god sak – din?

    Digitalt byrå som leverer høyere avkastning på markedsføringsbudsjettet!