Synlighet, trafikk, engasjement, lenkeklikk og konvertering. Performance, kunstig intelligens, maskinlæring, chat og optimalisering. Piksler og GDPR.
Markedsføringsbegrepene anno 2023 kan få oss til å tro at vi lever i en kaldere, mer kynisk og maskinell verden hvor vi ingen lenger bryr seg. Det stemmer heldigvis ikke. Folk bryr seg om andre, har empati, støtter, melder seg inn i og står opp for viktige formål – som aldri før. Det har bare blitt litt vanskeligere å få oppmerksomhet.
Verden, og da særlig medielandskap og -vaner, er i rask endring. Vi er flyktige og vi bytter sømløst mellom plattformer og medier. Målgruppas oppmerksomhet er nesten ikke målbar og synkende i sosiale medier – det er et problem vi kan og må løse.
De viktigste sammenhengene i digital markedsføring er heldigvis ganske få og relativt enkle. Her er noen:
Et av lyspunktene i digital markedsføring er nettopp de raske endringene; det betyr også at en virksomhet som karakteriserer seg selv som “cirka middels” kan omskapes til en digital ledestjerne i løpet av få uker.
Og det uten å bruke gangetabellen på markedsføringsbudsjettet.
Med vårt frokostseminar, spesielt tilpasset medlemsorganisasjoner, ønsker vi å gi deg tips og praktiske verktøy slik at du blir inspirert og får med deg ny kunnskap.
Media Performance (2016) er et norskeid reklamebyrå med spisskompetanse innen digital markedsføring. Vi leverer – og måler effektene av – digital strategi, kreativ produksjon av film, foto, tekst/storytelling og annet innhold, reklamekampanjer, google/SEO-optimalisering, nettsider/nettbutikker, kundereiser, rådgivning og kurs/seminarer.
Har du et konkret spørsmål/noe du lurer på spesifikt om din organisasjon og digitale muligheter? Snakk med oss etter seminaret.
Arbeidene styreleder /Head of Performance
Arbeidene styreleder /Head of Performance
Manuel har utviklet digitale strategier, kundereiser og performance for en rekke oppdragsgivere siden 2009. Har erfaring med ulike prosjekter for ideelle organisasjoner, blant annet som kursholder/rådgiver for Uloba, som leverandør av performancearbeid til Årets Varmeste Dag og som digitalt ansvarlig for MPs arbeid med LHL. Mye brukt som foredragsholder.
Kreativ Leder / Tekstforfatter
Kreativ Leder / Tekstforfatter
Torkel har fokus på kommunikasjonsstrategi, kreativitet og tekst – digitale kampanjer og virkemidler som gir umiddelbare resultater og samtidig bygger/forsterker merkevarer og avsenderidentitet. Har jobbet som rådgiver/tekstforfatter for flere titalls humanitære, ideelle og medlemsorganisasjoner.
Digitalrådgiver
Digitalrådgiver
Hannah, som er seminarets konferansier, har godt blikk for samspillet i det digitale økosystemet. Hun har bakgrunn fra video- og innholdsproduksjon, og jobber i vårt kryssfaglige kreativ-/performance team for å sikre at korte og langsiktige mål følges opp på de digitale flatene.
Daglig Leder / Innholdsprodusent
Daglig Leder / Innholdsprodusent
Ruben er vår excel-dropout, han hoppet av en lovende corporate revisorkarriere for å følge sin drøm og utvikle sine kreative evner innen foto, film og innholdsproduksjon. Få enkle tekniske tips om hva og hvordan du kan publisere foto og film for å oppnå bedre eksponering og effekt på ulike plattformer.
Vi ønsker at seminaret skal bli relevant og tilpasset, slik at du opplever å få gode råd og tips som du kan bruke i din arbeidshverdag. Derfor setter vi grensen ved 10 organisasjoner; til gjengjeld kan hver stille med inntil 3 deltakere.
Målgrupper og medievaner i sosiale medier
Premisser for å lykkes digitalt
Kampanjer og aksjoner
Hvordan utvikle digitale konsepter
Hvorfor gamle suksessformler ikke virker digitalt
Fra faste til flyktige givere
Spissing av budskap
OPPGAVEN:
Lykkes digitalt og nå en yngre målgruppe
Hvordan vi engasjerte og registrerte 40.000 nye deltakere
Hvordan konseptet spiller sammen med øvrige LHL- aktiviteter
Møt våre eksperter, få innspill og tips til å løse dine utfordringer med strategi, konsept, budskap og/eller spredning. Fire fra oss gir 5×15 minutter til en god sak – din?