Kjemper for idésterk, tydelig kommunikasjon med fokus på oppmerksomhet, aksept og respons. Tekstforfatter, idémaker, kreativ leder og markedsrådgiver med 30+ års erfaring fra flere hundre virksomheter i alle bransjer og sektorer - norske og internasjonale.
Publisert:
08 sep, 2022
Andre plattformer deler likheter ved at de har funksjoner som tillater at man kan dele innlegg, like og kommentere. Her skiller Snapchat seg ut. Man kan dele bilder og videoer med spesifikke folk, samtidig som at de kan dele bilder og videoer med deg. Interaksjonen mellom deg og brukerne er ikke offentlig, og det er ikke målet ved å ta i bruk Snapchat heller. Det hele handler om å få innholdet ditt ut til de som vil engasjere seg med det. For å få til dette må strategien være på plass. Strategier, taktikker og kampanjer som har fungert for andre virksomheter for å oppnå suksess med Snapchat er følgende:
Det er flere måter å gjøre dette på. Det kan tilbys rabattkuponger som oppfordrer følgerne til å besøke den fysiske butikken eller nettbutikken, til å gjennomføre en handling eller til å handle nå. Slike kupongkoder gir stor motivasjon for engasjement og faktiske salg. I tillegg er det en fordel ved at de kan spores. Du kan se hvor mange som har svart på innlegget, og du kan se hvor mange som faktisk har brukt kupongkoden. Eksempel på dette kan være 10% rabatt på et produkt dersom den løses inn i butikk/nettbutikk.
Dette kan ha en stor innvirkning for å oppnå suksess med Snapchat. Hvis man selger treningstøy, så kan man inngå et samarbeid med en influencer innenfor trening og deretter promotere hverandre på egne profiler for å nå ut til fler. En influencer er ikke nødvendigvis kjent, men er en person som har stor innvirkning og makten til å påvirke følgerne sine.
Dersom en begivenhet foregår nå, eller det kommer en begivenhet straks, promoter så mye som mulig og lag forventninger rundt det. Tenk på innleggene som legges ut etter hverandre. Fortell en historie for å bygge forventninger. Oppdater følgerne med forberedelser eller nye utviklinger og detaljer. Du må alltid få leserne til å ville ha mer. Bruk uttrykk som: “Vent til du hører hva vi kommer med” og “Vi har en stor overraskelse i butikken”.
Nå ut til publikummet som er tilstede. Publikummet ditt på Snapchat kan være annerledes fra det du generelt når ut til. Så lenge de er interessert i innholdet ditt og er relevante for merkevaren din, så er ikke dette noe problem.
Ønsker du å markedsføre via Snapchat?
Andre plattformer deler likheter ved at de har funksjoner som tillater at man kan dele innlegg, like og kommentere. Her skiller Snapchat seg ut. Man kan dele bilder og videoer med spesifikke folk, samtidig som at de kan dele bilder og videoer med deg. Interaksjonen mellom deg og brukerne er ikke offentlig, og det er ikke målet ved å ta i bruk Snapchat heller. Det hele handler om å få innholdet ditt ut til de som vil engasjere seg med det. For å få til dette må strategien være på plass. Strategier, taktikker og kampanjer som har fungert for andre virksomheter for å oppnå suksess med Snapchat er følgende:
Det er flere måter å gjøre dette på. Det kan tilbys rabattkuponger som oppfordrer følgerne til å besøke den fysiske butikken eller nettbutikken, til å gjennomføre en handling eller til å handle nå. Slike kupongkoder gir stor motivasjon for engasjement og faktiske salg. I tillegg er det en fordel ved at de kan spores. Du kan se hvor mange som har svart på innlegget, og du kan se hvor mange som faktisk har brukt kupongkoden. Eksempel på dette kan være 10% rabatt på et produkt dersom den løses inn i butikk/nettbutikk.
Dette kan ha en stor innvirkning for å oppnå suksess med Snapchat. Hvis man selger treningstøy, så kan man inngå et samarbeid med en influencer innenfor trening og deretter promotere hverandre på egne profiler for å nå ut til fler. En influencer er ikke nødvendigvis kjent, men er en person som har stor innvirkning og makten til å påvirke følgerne sine.
Dersom en begivenhet foregår nå, eller det kommer en begivenhet straks, promoter så mye som mulig og lag forventninger rundt det. Tenk på innleggene som legges ut etter hverandre. Fortell en historie for å bygge forventninger. Oppdater følgerne med forberedelser eller nye utviklinger og detaljer. Du må alltid få leserne til å ville ha mer. Bruk uttrykk som: “Vent til du hører hva vi kommer med” og “Vi har en stor overraskelse i butikken”.
Nå ut til publikummet som er tilstede. Publikummet ditt på Snapchat kan være annerledes fra det du generelt når ut til. Så lenge de er interessert i innholdet ditt og er relevante for merkevaren din, så er ikke dette noe problem.
Ønsker du å markedsføre via Snapchat?